Cíle na únor a březen

11. února 2011 v 22:38 | DarkS |  Cíle a výzvy
První upřesnění cílů a výzev do 2011 je tu! Zima pomalu končí a únor by podle všech předpokladů měl být celkem mírný - teplota pár stupňů nad nulou a déšť. V březnu očekávám oteplení a pěkné počasí,  takže to bude takový "startovní" měsíc, nástup plnohodnotného tréninku venku. Pro mě to bude znamenat drill planchů a posilování horní části těla, stejně tak zdokonalování cat leapů na kluzkých zdech a taktéž trénink flipů v tělocvičně.


Zaměřím se tedy konkrétně na tyto cíle:

1. Planche/muscle-up

  • naučit se dynamický planche z cat leapu (s přechycením)
  • naučit se muscle-up přes obě ruce
  •  naučit se dynamický muscle-up
  • (příležitostně) naučit se gymnastický muscle-up

2. Flipy a gymnastické prvky

  • naučit se kontrolovaný frontflip - z místa i s rozběhem
  • naučit se sideflip a skočit ho venku
  • naučit se backflip a skočit ho venku - na rovině i z výšky
  • naučit se rondat a hvězdu na jedné ruce
  • naučit se kotoul letmo - dive roll

3. Tic tac a cat leap

  • naučit se skákat cat leapy z převýšení - z místa i s rozběhem
  • zvládnout cat to cat techniku
  • zdokonalit cat to precision techniku

-

Prioritní bude planche. Jedna z nejzákladnějších technik a přitom mnou tak zanedbávaná. Proto si dám za úkol udělat denně minimálně 20 planchů s přechycením (z cat leapu). Podobně na tom bude muscle-up, u kterého je ale problém, že jej zvládnu pouze přes pravou ruku. Čili v první řadě úkol zkoušet pořád dokola techniku přes levou ruku do doby, než se mi to podaří. Jako denní bonus se zaúkoluji navíc denně aspoň 20ti shyby nadhmatem (pokud to bude málo, tak počet zvýším).

Abych to shrnul;
  • denně udělat minimálně 20 planchů s přechycením
  • denně aspoň 20 shybů nadmatem
  • muscle-upy zkoušet pouze přes levou ruku

Jako další cíl jsem si zvolil základní akrobacii - především front flip, u kterého nyní zvládám na odpružené podlaze dopadat do mírně pokrčených nohou. Trénink v tělocvičně má ale značnou nevýhodu - jsem limitován na pouhé 4 hodiny cvičení týdně. Z flipů pak kromě fronta zbývá ještě backflip (a sideflip). Na ten se chci zaměřit hned, jakmile se naučím vytahovat fronta do výšky a nebalit ho hned při odrazu. Toho chci docílit přeskakováním nějaké překážky, která mě donutí nemít hlavu nízko a nechat se vynést.

Samotný backflip pak už bude jen otázka přípravy (výskoky zády na naskládané žíněnky) a někoho, kdo mě bude jistit a ve vzduchu mě přetočí. Největší problém bych viděl opět ve výskoku kolmo vzhůru, který nebude snadný po psychické stránce.

Zůstává tu pak hvězda a rondat. Poníženě musím přiznat, že neumím hvězdu. Nikdy jsem ji nezkoušel, ani jako capart. Takže někdy v březnu, až se trochu oteplí a tráva nebude tak blátivá, si najdu nějaké pěkné opuštěné místo, kde budu cvičit a pomocí stativu s kamerou budu moct určit, co dělám špatně. Z hvězdy dále vychází rondat a další variace.

Jako poslední přijde na řadu kotoul letmo a dive roll. Když jsem nedávno zkoušel roll na betoně, narazil jsem si bederní kost. Docela mě to zaskočilo. Znamená to, že se budu muset parakotoul učit odznova - drillovat, nebo lépe řečeno rollovat pořád dokola. Pomocníkem mi bude umělá tráva, u které poznám, zda jsem udělal roll špatně, a to bez zbytečné bolesti způsobené betonem. Jakmile se naučím pořádný roll, přijde na řadu kotoul letmo a dive roll. Naučit se pořádně utlumit náraz a pozvolný přechod do kotoulu. Proto následující opatření - každý den v tělocvičně udělat 50 kotoulů a rollů!

Shrnutí:
  • naučit se vynášet fronta do výšky
  • poctivě cvičit nácvik na backflip
  • každou tělocvičnu udělat 50 kotoulů a 50 rollů
  • jakmile se oteplí, vyjít ven a naučit se hvězdu
  • po zvládnutí rollu na betoně se naučit dive roll

Poslední místo Cílů na únor a březen zaujímají cat leapy - především naučit se cat leap s dopadem noh na nižší bod. Neskutečně se toho bojím a veškeré předchozí pokusy skončily tím, že mi ze zdi ujely nohy. K tréninku tohoto typu cat leapů jsem si našel pěkné místo a tím jsou dvě zdi na ulici Černého, kde není dopad tak nízko. Tam se chystám trénovat hned jak přestane pršet a beton nebude klouzat. Do té doby jsem odkázaný na pilování cat leapů na kluzkých zdech v Altánku, kde se můžu v bezpečné výšce naučit pořádný úchyt prsty a techniku dopadu.

Souhrn:
  • společně s drillem planche trénovat i cat leapy
  • trénovat cat leap na Černého (za sucha)
Může se zdát, že třetímu cíli nevěnuji ani poloviční důležitost, jako předchozím dvoum. Je to z důvodu, aby toho na dva měsíce nebylo moc a já stíhal trénovat všechno zároveň. Cat leapům a tic tacům se budu podrobněji věnovat až potom v dubnu. Teď jsou prioritní výlezy a flipy.

Obecný souhrn:
  • denně 20 planchů s přechycením
  • 20 shybů nadhmatem
  • za každou tělocvičnu udělat 50 rollů a kotoulů
  • naučit se vynášet do výšky při frontflipu
  • naučit se backflip
  • naučit se muscle-up přes levou ruku
  • trénovat dopady do cat leapu
  • naučit se dive roll a kotoul letmo po zvládnutí rollu na betoně
  • za sucha trénovat cat leap na Černého
  • za tepla trénovat hvězdu a rondat


Výzvy

Výzvy jsou konkrétní překážky, které se budou vztahovat ke všem cílům a nebudou lehké na zvládnutí. Bude to tedy jakýsi bonus ke všem dosavadním cílům. Podmínkou bude, že ze všech výzev ke konkrétnímu cílu musím alespoň jednu splnit. 

1. Výzva - planche/muscle-up

  • udělat silový muscle-up ze sedu
  • udělat tři silové muscle-upy po sobě
  • naučit se gymnastický muscle-up
  • udělat dynamický planche na zdi s převisem

2. Výzva - flipy a gymnastické prvky

  • do narozenin (25.3.) skočit frontflip do písku
  • naučit se sideflip
  • naučit se aerial
  • skočit frontflip na betoně
  • naučit se palmflip
  • skočit do žíněnek a ustát cast away

3. Výzva - cat leapy

  • skočit running cat leap u Altánku (13 stop)
  • skočit cat leap u Perly (ve výšce 4 metrů)

To by tedy bylo všechno... osobně jsem moc zvědavý, jestli budu trénink poctivě dodržovat, nebo to skončí u flákání... což doufám, že se nestane, protože bych zklamal především sám sebe.

Train hard.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Safo Safo | 21. března 2011 v 21:14 | Reagovat

kladeš si velké cíle, ale potom to bude o to větší úspěch. :)

2 Smithg992 Smithg992 | E-mail | Web | 9. dubna 2016 v 18:47 | Reagovat

Howdy! Would you mind if I share your blog with my twitter group? Theres lots of people that I believe would really enjoy your content. Please let me know. Thanks ddafdgbkceddkeek

3 Pharma95 Pharma95 | E-mail | Web | 13. dubna 2016 v 12:53 | Reagovat

Very nice site! <a href="http://opeaixy2.com/qsqsoa/1.html">cheap goods</a>

4 Smithc378 Smithc378 | E-mail | Web | 2. května 2016 v 1:38 | Reagovat

Hello to all, how is everything, I think every one is getting more from this website, and your views are fastidious in support of new viewers. dfddfbedkcdbdkfc

5 Smitha629 Smitha629 | E-mail | Web | 6. května 2016 v 1:12 | Reagovat

Do you agree with my statement that this post is awesome?  kbdageddfadadece

6 Smithe906 Smithe906 | E-mail | Web | 8. května 2016 v 1:27 | Reagovat

Rattling great visual appeal on this web site, I'd value it 10. ddgbecadgbfkafek

7 машин машин | E-mail | Web | 22. července 2016 v 21:38 | Reagovat

Hello!
http://autorent64.ru/ ,  ,

8 cialiscialis cialiscialis | E-mail | Web | 6. srpna 2016 v 4:34 | Reagovat

There are some attentiongrabbing points in time in this article but I dont know if I see all of them heart to heart. There may be some validity however I will take maintain opinion until I look into it further. Good article , thanks and we would like extra! Added to FeedBurner as properly

9 sildenafil sildenafil | E-mail | Web | 6. srpna 2016 v 19:25 | Reagovat

I think this is among the most significant info for me. And i am glad reading your article. But want to remark on some general things, The website style is wonderful, the articles is really great  D. Good job, cheers

10 cialis cialis | E-mail | Web | 9. srpna 2016 v 3:14 | Reagovat

Merely a smiling visitor here to share the adore , btw outstanding style. Audacity, more audacity and always audacity. by Georges Jacques Danton.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama