Zúčtování, resty a cíle na srpen

5. srpna 2011 v 20:54 | DarkS |  Cíle a výzvy
Jak jsem už psal předtím, léto má svůj vlastní tréninkový systém (ruku na srdce, říká se tomu flákání) a je na místě abych si přiznal, že jsem cíle úplně vypustil. No, že úplně vypustil... to by zase taky pravda nebyla, zkrátka jsem využíval motivaci a šel do věcí, do kterých jsem chtěl jít. V důsledku toho jsem spoustu věcí minul, ale zase na druhou stranu jsem se k některým z plánovaných věcí dostal nenásilně sám - například precisy na zábradlí. Za vynechané věci se nechci žádným způsobem trestat ani si je vyčítat, rozhodl jsem se pro "zábavu" dobrovolně a nevidím jediný důvod, proč bych teď měl mrhat časem a dělat něco, co dělat nechci. Poučení pro všechny - je dobré splatit dluhy, ale není žádný důvod se trestat :)


Abych se tedy vrátil k původním cílům, řadově dle měsíců by na srpen seděly tyhle:

7. Twisty a spiny

  • naučit se b-twist
  • naučit se wallspin
  • naučit se palmspin
  • naučit se 360 precis

Tohle je názorný příklad letního progresu, kdy jsem na cíle nesoustředil, ale přesto se k nim dostal :) techniku 360 precisu jsem se celkem obstojně naučil už v červnu a wallspin jsem (byť jen na nakloněných plochách) skočil v červenci. Takže dva cíle splněné, jeden důležitý na naučení a palmspin jako další možná volba sebezdokonalování.
Ale zas tak jednoduché to nebude, protože ze zmiňovaných cílů na červen a červenec jsem jeden přeskočil, konkrétně:

6. Vaulty

  • získat jistotu v lazy vaultu
  • naučit se pořádně reverse
  • zdokonalit turn do cat leapu
  • split foot kongem doletět do vzdálenosti 7 stop

A tohle je ten horší příklad, kdy mi letní progres moc nepomohl, protože jsem splnil pouze dvě části z cílů, a to ještě ke všemu ty méně podstatné. Ještě tedy připomínám, zelený text signalizuje zvládnuté cíle, červený označuje nesplněné důležité a modrý ukazuje cíle, které beru jako "možnosti" - můžu, ale nemusím.
Ještě předtím, než se vrátím k těm úplně předešlým (nesplněným) cílům, bych v tom chtěl udělat trochu pořádek a ujasnit, na co se zaměřím právě v srpnu - aby to mělo nějaký efekt. Z dvou zmíněných cílů (6. a 7.) jsou to především tyhle věci:

Srpen

  • naučit se pořádně reverse
  • zdokonalit turn do cat leapu
  • naučit se b-twist

Tyto tři cíle jsou prioritní za body 6. a 7., první místo má revers. Skoro se až stydím, že po dvou a půl roku tréninku neumím pořádný reverse a motám na zdi jen jakýsi side s otočkou. Následuje velmi důležitá technika turn do cat leapu, kterou plně neovládám, přestože patří mezi stěžejní parkourové techniky. A jako perlička na závěr je b-twist, pohyb, do kterého si věřím, líbí se mi a tak nějak jsem ho chtěl vždycky umět. Vzhledem k tomu, že nemám přes prázdniny k dispozici tělocvičnu, se ho budu muset učit venku - na trávě a na písku. To je také důležitý bod, protože se potřebuji donutit nespoléhat jen na prostředí a "tolik se toho nebát".

Když bych se pak ale měl vrátit k těm prvním cílům, se splněností/nesplněností by to vypadalo asi nějak takhle:

1. Planche/muscle-up

  • naučit se dynamický planche z cat leapu (s přechycením)
  • naučit se muscle-up přes levou ruku
  • naučit se muscle-up přes obě ruce

2. Flipy a gymnastické prvky

  • naučit se kontrolovaný frontflip - z místa i s rozběhem
  • naučit se pořádně roll
  • naučit se kotoul letmo - dive roll
  • naučit se rondat a hvězdu

3. Tic tac a cat leap

  • naučit se skákat cat leapy z převýšení - z místa i s rozběhem
  • zvládat tic tac do cat leapu i z levé nohy
  • zdokonalit cat to precision techniku
  • naučit se cat to cat techniku

4. Zábradlí a flow

  • perfektně zvládat základní vaulty (monkey/kong, lazy, speed, dash)
  • naučit se pořádně underbar
  • získat kompaktnost v prostředí tyček (flow)
  • získat kontrolu v precisech na zábradlí
  • naučit se lazyspin

5. Precision

  • skočit z místa 308+ cm (11 stop)
  • vylepšit precisy z běhu až do maximální délky 14 stop
  • skočit snožmo s nákrokem až do maximální výšky 154 cm (5.5 stopy)
  • získat v precisech výšku a kontrolu - dopadnout VŽDY přesně
  • pokořit strach u šesti určitých precisů ve výšce (viz. výzvy)
  • naučit se techniku stridů - z levé nohy aspoň 9 stop
Musím říct, že se to pěkně nahromadilo a není toho málo. Některé věci mi teď ovšem nepřijdou tolik důležité jako zbytek, takže jsem seznam trochu poupravil - poškrtal cíle, do kterých nepůjdu, zaznamenal cíle splněné a zdůraznil některé jiné cíle, o kterých mluvím už delší dobu, ale pořád se s nimi nic neděje. Skutečnou radost mám z muscle-upu přes obě ruce, který jsem pokořil ze sedu na tyčce, rovněž tak v tělocvičně na hrazdě z visu. Stejně tak, jak už jsem psal, se mi nějak odblokoval dopad na zábradlí a už se aspoň odhlodám a odrazím se, i když většinou dopad ještě neustojím na první pokus. Ale to přijde, důležité je, že to skáču a tolik se toho nebojím :)
Jako nejdůležitější ze starších cílů bych tedy viděl následující seznam;

Srpen

  • naučit se pořádně roll
  • naučit se dynamický planche z cat leapu (s přechycením)
  • naučit se kontrolovaný frontflip - z místa i s rozběhem
  • perfektně zvládat základní vaulty (lazy)

Co můžu bez výčitek svědomí říct je to, že na dynamickém planchi se pracuje. Celkem obstojně se mi daří na dvou zdech - u Černého a na Petrově u Okna. Přijde mi, že tam chybí strašně málo, ale pořád nemůžu přijít na to, co to je. Nezbývá mi tedy nic jiného než zkoušet a zkoušet. Další smrtelně mega krutopřísně důležitý bod je roll - prostě jsem se na něj vykašlal a vůbec ho neskákal. Díky této pauze jsem tedy správnou techniku zapomněl i na trávě a při jednom větším dropu (2.5m) si celkem slušně narazil rameno. Takže roll teď obsazuje jedno z prvních míst důležitosti na finálním seznamu (který uvedu níže), protože je to opravdu akutní nedostatek. Jakmile se nebudu bát rollu i na betoně, pustím se do dive rollů, které by mi měly původní roll ještě vylepšit. Dalším základem, který mi schází, je prkotina jako lazy na zábradlí. Z nějakého neznámého důvodu se ho bojím. Poslední věcí ze starého seznamu je prokletý frontflip, který je prokletý spíš ve mě, než sám o sobě. Od svých narozenin jsem se k němu venku nedostal a teď se ho opět bojím skákat. Ale k tomu už bude opatření v podobě pískoviště, kde bude zapotřebí zlikvidovat blok. Věřím tomu, že to půjde. Čekám na něj už moc dlouho.
Finální seznam toho milionu věcí, co mě čekají, jsem zkrátil jen na ty opravdu nejdůležitější body - jsou řazeny postupně podle důležitosti.

Srpen

  • naučit se pořádně roll
  • naučit se pořádně reverse
  • naučit se dynamický planche z cat leapu (s přechycením)
  • perfektně zvládat základní vaulty na zábradlí (lazy)
  • naučit se kontrolovaný frontflip - z místa i s rozběhem
  • naučit se b-twist
  • zdokonalit turn do cat leapu

Nebudu zapírat, že je toho hodně. Ale s novou motivací trénovat místo flákání se by to zas takový problém být neměl. Teď už "jen" zbývá poslední část - jít do toho naplno a činit se ;)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Nitram Nitram | E-mail | 5. srpna 2011 v 22:59 | Reagovat

Pěkně progesuješ, ale nebylo by přece jen lepší skákat to co tě baví, než drillovat věci do kterých se ti moc nechce? Třeba prostě přijdou samy. :)

2 DarkS DarkS | 6. srpna 2011 v 21:05 | Reagovat

Tohle jsou věci, do kterých se mi chce, akorát jsem línej vybočit z normálních tréninkových kolejí a nemůžu se k nim dostat právě kvůli lenosti... nenutil bych se do ničeho :)

3 Nitram Nitram | E-mail | 7. srpna 2011 v 22:50 | Reagovat

[2]: Tak to jo. Já jsem taky chtěl takhle se k nějakým věcem dokopat, bohužel neúspěšně, takže teď už na to kašlu a skáču jak se mi chce. :)

4 Nik Nik | 25. srpna 2011 v 14:16 | Reagovat

Je důležitý, aby to hlavně pořád byl tvůj oblíbenej koníček. A ne si říkat: "Sem línej, ale musim se to naučit".. Učit se, je něco, co bys v případě, že je FR tvuj oblíbenej koníček a zájem, měl chtít a ne že jsi línej, ale musíš. Ale jinak pěkný!
Dovolim si přidat jeden odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=jKZOekPGHeM&feature=player_embedded ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama